Waarom een deftig dieet toch nog kan falen

Gewicht verliezen betekent meer dan alleen diëten. Naast een gezond en evenwichtig dieet volgen is het belangrijk om ook rekening te houden met volgende zaken:


1. Wat drink je?
Veel dranken, vooral alchoholische dranken en frisdranken, bevatten een enorme hoeveelheid calorieën. Mensen die dus kleine maaltijden eten, terwijl ze daarnaast ongelooflijk veel alcohol en/of frisdrank drinken, zullen niet snel gewicht verliezen. Let op hoeveel calorieën er in je drankjes zitten.
2. Vertekend beeld van porties
Een van de grootste oorzaken van obesitas is dat mensen gewoonweg te veel eten. Onderzoek heeft aangetoond dat we geneigd zijn om te eten wat er voor onze neus gezet wordt, hoe groot die portie ook moge zijn. Porties in restaurants zijn meestal echter dubbel zo groot als we nodig hebben.
3. Te weinig slaap
Genoeg slapen helpt je om je hormonale balans in evenwicht te houden. Die hormonen spelen een belangrijke rol bij het regelen van je metabolisme en eetlust. Ook is het waarschijnlijk dat hoe langer je wakker blijft, hoe meer je zult eten, vooral ’s nachts. Zorg er dus voor dat je ook goed en genoeg slaapt tijdens je dieet.
4. Slecht geheugen
Het is heel gemakkelijk om te eten zonder dat je erbij nadenkt wat en hoeveel je aan het eten bent. Voor je het weet heb je te veel gegeten. Door bewust te eten en er je aandacht bij te houden, vergroot je je kans om niet te veel calorieën in te nemen.
5. Maaltijden overslaan
Door bijvoorbeeld je ontbijt over te slaan, kun je doordat je honger hebt later tijdens de dag slechte keuzes maken. Door toch een ontbijt met genoeg proteïnen te eten, ben je voldaan en speel je tijdens de middag niet met het idee om je hele koelkast leeg te eten.

Link: http://www.diet-blog.com/08/5_reasons_why_your_diet_is_failing.php

Wat denkt u hierover?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *